måndag 3 december 2007

Första dagen på nytt jobb

Så sitter jag här i Riksdagskansliet och tittar ut genom fönstret. Det är inte ens 10 meter till nästa hus så jag tittar egentligen rakt in i Riksdagsbiblioteket (är inte i närheten av den fina utsikten som finns på bilden). Känns konstigt att vara här och inte på NBV. Men det är nog nyttigt. Man ska inte bli fast på ett och samma ställe för lång tid.

Men vad ska hon göra då, tänker du. Min tjänst heter Valkretssekreterare och ingår i enheten för Utåtriktad kommunikation. Min uppgift är att vara ett stöd för de 8 Socialdemokratiska riksdagsledamöter som kommer från Uppsala och Västmanlands län i deras kommunikativa arbete. Jag ska följa och bevaka den politiska debatten samt föreslå kommunikativ aktivitet i media och i valkretsen. Det blir mycket resor. Jag har tre arbetsplatser, partiexpeditionerna i Uppsala och Västerås och här så i praktiken är det mobil och bärbar dator som gäller.

Det känns jättekul även om det just nu snurrar en hel del i huvudet efter alla jag mött, allt jag ska sätta mig in i och inte minst alla gångar jag ska hitta i för att ta mig fram här i Riksdagshusen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att du har haft en bra dag - med bra nya intryck.

Sjælv sitter jag på Kastrup och væntar på flyget till Bryssel. En cappu i ena handen och en chokladpralin i andra. Mums!

Kramar!

Camilla sa...

Skulle du, av misstag naturligtvis, råka irra dig bort åt alliansens håll så ring David! Han hittar nästan i virrvarret av korridorer, kanske kan han hjälpa dig ut:-) ! Lycka till på nya jobbet och välkommen på söndag! Kram

Annika Andersson Ribbing sa...

Du kommer göra ett storartat arbete, det vet jag!



Annika

Andrine Winther sa...

Tack för alla snälla kommentarer! Med sikte på valseger 2010 (håll för öronen på David).

:-)