måndag 2 april 2007

Ny i bloggvärlden

- Har du en blogg?

- Nej, jag hinner inte, säger jag och känner att det är en sanning med modifikation.

Jag hinner väl om jag vill. Men vill jag? Alla har en blogg nu för tiden. Finns det verkligen någon anledning för mig att också ha en? Vem ska läsa den? Jag har ju ändå inget viktigt att säga... Samtidigt känner jag mig oerhört frustrerad över en mängd saker. T.ex att vår restriktiva alkoholpolitik håller på att nedmonteras eller att vi måste åka två mils omväg för att lämna vår dotter på dagis eller att marknaden ska få styra fritt i moderaternas Sverige.

Jag försöker påverka genom mitt jobb i nykterhetsrörelsen och genom att vara aktiv i kommunpolitiken men det kanske är så att en blogg kan vara ytterliggare en arena för mig att tycka och påverka?!

Jag gör ett försök!

3 kommentarer:

Annika Andersson Ribbing sa...

YES, YES, YES Andrine!
Way to go - we need you in the bloggosphere!!


Bamsekram Annika

Anna sa...

Nu har jag oxå hittat dig!!! Ska följa din blogg med stort intresse! Klok som du är!

Anonym sa...

Välkommen Andrine!
Du är den röst som vågar ta upp våra drogproblem i samhället. Detta tillsammans med dina intressanta kommentarer från livet i övrigt är klart läsvärt.
Jag ser fram mot att då och då plocka upp din sida på skärmen.