lördag 17 maj 2008

Ska jag eller ska jag inte?

Det var längesedan jag bloggade. Vad beror det på?

Jag tycker om politik. Det är oftast kul att vara med och påverka. Min förhoppning när jag startade bloggen var att kunna förmedla bra politik och politik som gör skillnad för Värmdöbor och medborgare i hela landet.

Men det gick inte...

Här på Värmdö har politiken nästan bara bestått av dåliga och ogenomtänkta beslut som jag inte vill vara en del av. Och hur kul är det att skriva om att jag reserverat mig eller att jag inte deltar i beslut?

Samma sak gäller den nationella politiken. Löftet om avskaffad fastighetsskatt som blev höjd fastighetsskatt för de som har minst attraktiva hus och ingen för de som bor i stora villor på Lidingö. Vem vill ha det så? Jo, den moderatstyrda regeringen.

Listan kan göras lång med dålig politik (läs: höjd A-kassa, höjd bilförsäkring, urholkningen av omställningsförsäkringar i arbetslivet osv) men jag vill helt enkelt inte ha en blogg där jag bara klagar. Så jag skrev om lite andra men ganska ointressanta saker. Konsekvensen blev att jag slutade ett tag.

Nu har den dåliga politiken gått så långt att jag inte längre kan låta bli och kommer därför att börja blogga igen. Står du inte ut med min negativa inställning till saker och ting höra av dig så ska jag omvärdera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjohoo! Äntligen. Tänk att få läsa något klagande av dig

Andrine Winther sa...

Det låter som att det är fritt fram ;-)