lördag 4 september 2010

Spårbilar, framtidens transportmedel?

Jag i spårbilen som står uppställd på Coop på Värmdö Marknad.

Så här ser en spårbil ut. Snygg med sköna lädersäten.

Vi måste hitta sätt att förändra vårt resande och pendlande. Det är inte hållbart att fortsätta köra bil kors och tvärs. Ett spännande alternativ är spårbilar. Värmdö kommun är med i ett nätverk som jobbar för att öka medvetenheten/informationen/debatten om spårbilar, det heter KOMPASS. Där är min politiska centerkollega Hans Lindqvist ordförande. Vi har en bred samsyn mellan partierna om att spårbilar kan vara ett sätt att lösa framtida infrastrukturutmaningar. Värmdö växer så det knakar och då måste vi gå före även när det gäller att transportera sig.
I fem dagar har Värmdö en utställning på Coop för att visa/visualisera spårbilar. De politiska partierna har folk på plats. Idag har jag som socialdemokrat stått i utställningen och haft många intressanta samtal med nyfikna Värmdöbor. Utställningen slutar imorgon söndag så skynda dit om du är intresserad.
Mer om spårbilar
- Det här är spårbilar, http://www.podcar.org/
- Mer om spårbilar i Värmdö, http://spårbilar.se/

1 kommentar:

Anonym sa...

Vafan HEJ. jag är en pojke som är 12 år och spelar Jävligt mycke COD :) trodilott. adda mig på xboxlive ;) gamertag:XxX1337proHAxXxorofdoooooomXxX