måndag 26 augusti 2013

Nytt jobb och paus från lokalpolitiken

Bilden är lånad från Elin Lundgren
 
Jag har fått nytt jobb som internationell sekreterare för Socialdemokraterna. Eller som jag uttrycker det i en intervju i tidningen Aktuellt i Politiken -ett nytt uppdrag-.
 
Just nu vikarierar jag för Ann Linde och den 1 november går jag på för fullt. Uppdraget innebär att jag har ansvar för partiets internationella arbete. Det är en härlig, kul, spännande, skrämande och fantasisk tid jag har framför mig. Min förhoppning är att fler ska kännas stolthet för och vara delaktiga i vårt internationella solidaritets- och demokratiarbete.
 
Vi har en stark tradition av utvecklingsarbete och utbyte av olika slag med andra progressiva partier runt om i världen. Det arvet måste vi ta till vara och förvalta men också utveckla framtidens relationer och jobb för mänskliga rättigheter.
 
Det är ett ärofyllt uppdrag som spänner över många olika områden och frågor. Jag lovar att hålla er uppdaterade.
 
Även lokaltidningen NackaVärmdöPosten har uppmärksammat min nya tjänst.

Inga kommentarer: