måndag 10 september 2007

Rättvisa barnkläder?

Här om dagen fick jag en intressant fråga på ett gammalt inlägg här på bloggen från min kollega Hanna. Hon ställer sig frågan om det finns rättvist, ekologiskt eller kravproducerade/märkta barnkläder. Mitt svar är att jag aldrig har stött på några sådana kläder men jag vet att det finns ett gäng barnföräldrar som läser min blogg så jag bollar vidare frågan till er (eller andra för den delen).

Är det någon som vet om det finns rättvisemärkta barnkläder?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns nog på ekovaruhuset i Gamla stan.

Andrine Winther sa...

Tack för värdefulla inlägg! Nu vet både jag och andra att det finns möjlighet att handla barnkläder som är producerade på ett schysst sätt.

Ett speciellt tack till anonym som jag undrar vem det är men eftersom Tryckvågs butik ligger hemma i Skaraborg gissar jag att det är någon koppling hemåt ;-)

/Andrine