torsdag 1 november 2007

Var går gränsen Reinfeldt?

"Det är en omdömesfråga. En liten alkoholkonsumtion ger troligen ingen påverkan. Och jag var övertygad om att det var det Ulrica Schenström hade sagt till mig, att hon inte var alltför berusad för att fullgöra sitt jouransvar." Så säger Statsministern idag. Då är mina frågor till Reinfeldt:

- Var går gränsen? Vem bestämmer den? Är den olika för olika människor?

Min uppfattning är att våra företrädare (folkvalda eller tjänstemän), som fattar viktiga beslut som påverkar mig, min familj och min vardag, ska göra det utan att vara påverkade av alkohol. Det är väl det minsta man kan begära att jag vet att de som företräder mig gör allt som står i deras makt för att ta väl avväga och ansvarsfulla beslut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För en parallell: Jag kommer ihåg mannen som vi tog hand om bilnycklarna för. Han gick ostdigt och med sluddrig röst försökte han försäkra oss "Jag kan köra"!
Vet inte statsministern att även omdömet försämras av alkohol.

Andrine Winther sa...

Precis!