lördag 7 november 2009

Nytt beteende


Jag har, som jag skrivit på Facebook tidigare (om du inte är vän med mig där så bli det!), blivit med Mac.

Mac är en helt ny värld. Några hälsar mig välkommen till sekten. Och på ett sätt har de rätt. Det är väldigt lätt att bli fast och dessutom blir jag lite besviken varje dag jag startar min PC på jobbet. Andra beklagar sorgen (har inte upptäckt det onda/dåliga med Mac än).

Fröjd för ögat
Det konstigaste är att Mac:en är så mycket snyggare än PC. Det verkar vara omöjligt att göra en snygg dator. Jag blir glad varje gång jag ser vår nya.


Svårt
Det om är nytt för mig är framför allt att man använder kringlan till så mycket (ser ut som ett sånt där vägmärke för fornminne). Men det svåraste att få in i ryggmärgen är att jag kan scrolla i bilden genom att dra två fingrar upp eller ned på plattan.

Rörelsen sätter sig bara inte! Hur lång tid tar det att få in det nya beteendet? Som att cykla eller köra bil?

Oavsett. Det är en cool funktion. Som när jag skriver inlägg här på bloggen. Då kan jag antingen scrolla i redigeringsfönstret (bara muspekaren är i fönstret, man behöver inte ens klicka) eller i fönstret "bakom". Snyggt!

Ja, ja. Jag får ge det mer än en vecka. Framåt jul sitter det säkert i fingrarna.

2 kommentarer:

Karin Berg sa...

snygg. Jag vill ha en likadan =)

Andrine Winther sa...

På Macoteket säljer de dessutom ut den äldre varianten nu, för ett riktigt bra pris :-)