måndag 14 maj 2012

Fellesmöte

Så här trevligt hade vi det :-) På bilden, som jag har lånat av Jan Tore Evensen är det jag och Salam som syns i förgrunden.

I helgen var det dags för förbundsstyrelsemöte med IOGT-NTO igen. Det är alltid lika kul och jag får verkligen energipåfyllning av att träffa mina FS-kollegor! Den här gången fick vi dessutom en bonus då våra vänner från norska IOGT:s förbundsstyrelse kom och hälsade på :-) Som systerorganisationer står vi varandra nära och det är enkelt att relatera till varandras utmaningar och glädjeämnen. När vi träffas kallas det fellesmöte, alltså gemenskapsmöte, och det är precis vad det är!

Värvning, alkoholpolitik och lokalt medlemsengagemang är prioriterade områden för oss och de är naturligtvis högaktuella även i Norge. Vi har också ett gemensamt projekt som heter Alkoholfritt.

På lördagskvällen tog vi en utflykt till Fjäderholmarna där vi åt tillsammans och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi träffade också på hela UNF:s distriktsordförande gäng vilket var väldigt trevligt. Vi är en stor rörelse som imponerar både i antal medlemmar och i aktiviteter vi genomför.

Jag är så glad att jag får vara en del av detta. Bli medlem du också vet ja!

Inga kommentarer: