söndag 2 september 2012

Höstens utmaningar

Bild: www.fotoakuten.se

Efter en sommar fylld av glädjeämnen och en del sorg är det nu dags för hösten och dess utmaningar. På jobbfronten blir det intensivt med allmänna motionstiden, budgetmotion och kongressförberedelser. EU-krisen är det mest oförutsägbara som hösten bjuder på och migrationspolitiken det jag hoppas får mest utväxling för alla de människor som berörs.

Politiken i Värmdö har redan dragit igång. Vi har haft AU, nämnd och Kommunfullmäktige. I veckan är det dags för Kommunstyrelse och de politiska skillnaderna har redan visat sig tydligt. Jag återkommer med egna inlägg om detta men så mycket kan jag säga som att besvikelsen var stor när (m)ajoriteten avslog att vi ska utrota barnfattigdomen i Värmdö. Häpnadsväckande!

IOGT-NTO-hösten kommer också att vara intensiv. Förutom möten med förbundsstyrelsen och Framtidsgruppen ska jag bland annat åka till Halland och vara med på deras höstupptakt och Knytkonferens. Där blir fokus det arbete vi gör kring medlemsengagemang i Framtidsgruppen. Samma tema blir det på föreningen 14 juni's möte som jag är inbjuden till. Gävleborg åker jag till för att hålla i en styrelseutbildning och global alkoholpolitik blir det i Montreal.

Lite semester ska familjen hinna med också, det ser vi fram emot :-)

Som du vet finns det en hel värld där ute att förändra och jag tänker dra mitt strå till stacken. Det känns bra, kul och inspirerande!

Inga kommentarer: