torsdag 23 augusti 2007

437 mot Lillsved

Idag när jag åkte hem från Slussen till Värmdö fanns det inga bälten på bussen. För bara något år sedan var det helt naturligt men idag kände jag mig otrygg. Jag tror (men hoppas att jag har fel) att jag är en av få som använder bälte när jag åker buss. Min förhoppning är att fler ska använda det, att det ska finnas på alla bussar och att vi om 10 år skäms när vi tänker tillbaka på att alla kunde åka buss på 110-väg utan bälte.

Använder du bältet när du åker buss?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag åker bara gul gammal buss, och då använder jag alltid bälte. Såklart!

Andrine Winther sa...

Dig är det ordning och reda på!(Även om den gula bussen förhoppningsvis inte kommer upp över 100 km i timmen, så ska man ju alltid ha bälte.)

Hanna Radberg sa...

Hej tjejen!

Självklart..men som sagt det finns inte alltid bälten i bussarna.