tisdag 21 augusti 2007

Det vill jag inte ha.

Glass är gott. Glass är faktiskt riktigt gott. Det är inte helt ovanligt att vi smyger iväg kring fikat och köper en glass, sedan tar vi en trevlig liten promenad från glasskiosken på hörnan via smedsuddsbadet och sedan tillbaka till jobbet. Då är den borta, försvunnen och framför allt uppäten.

Det här vore förstås bara trevligt och harmlöst om det inte vore för en detalj. En detalj som vuxit sig allt större och otrevligare för varje sekund jag ägnat det tid. Varför tror glasstillverkarna att alla glassätare vill, nej kräver, choklad i botten?

Jag gillar lakritsglass. Jag gillar jordgubbsglass. Jag gillar vaniljglass. Jag gillar blåbärsglass. Mycket! Men jag gillar inte choklad och glass ihop. Framför allt inte chokladglass. Men det är en annan historia. Men varför envisas GB (?) att trycka ner en chokladklump i botten? På lakritsglass. På jordgubbsglass. På vaniljglass.

Det vill jag inte ha.


/Patric Winther, Gästbloggare

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om inte rånet chokladsprejas blir det mjukt när det ligger i frysen. Och GB tänker att alla vill ha frasiga strutar. Men inte jag, så jag köper Top Hat. Fast den är det ju iofs lite choklad i. Men det tycker inte jag gör något. Den är så god.

Anonym sa...

Men måste det verkligen CHOKLADsprejas? Varför inte nåt jordgubbsklet, lakritssmörja eller blåbärsgegga i botten???

Anonym sa...

Det blir geggigt och inte alls gott. Så är det. Allt annat än choklad är bannlyst i strutspraysbranschen.