måndag 18 augusti 2008

Bloggar som jobbar

MySpace, Facebook, bloggar, pingar, forum, chattar. Det finns många sätt att kommunicera, umgås och uttrycka sig på nätet. Somliga sätt är dagssländor medan andra håller längre. Vad jag förstår är bloggar någonting som håller i sig och stadigt ökar.

Jag gillar formen med en blogg. Det är jag som ansvarar för det som står på min blogg men i gengäld får jag skriva om det som intresserar mig. Alla har möjlighet att läsa men gillar du inte vad som står behöver du inte fortsätta besöka den.

Tidsaspekten är inte helt oviktig i sammanhanget. Det gäller att man orkar, kan och vill hålla igång sin blogg.

Var vill jag komma med detta resonemang? Jo, det har lett till en översyn av bloggar jag läser (listan finns till höger). Listan har därför förändrats en del. Det finns vissa bloggar som tyvärr inte är aktiva just nu medan det har kommit till andra som är helt nya eller som jag upptäckt längs vägen.

Kul att fler väljer bloggen som form för att uttryck sig!

PS. Vill du starta en blogg säg bara till så fixar vi en.

Inga kommentarer: