lördag 16 augusti 2008

Ämnesomsättning

Sommarsemstern är slut och en intressant höst är på ingång. Det är två år sedan moderaterna började styra Sverige och Värmdö. Det märks. Vi kan förvänta oss TV-intervjuer och debattartiklar där moderaterna talar vitt och brett om vad de åstadkommit. Det kommer inlägg om det under hösten och de kommer inte att vara av positiv karaktär precis.

De senaste veckorna har jag samlat på mig en lång lista med ämnen som jag vill blogga om. Varje dag utökas dessutom listan med några stycken. Det finns så mycket att uppmärksamma och tycka om. Ämnesomsättningen är enorm! För att komma vidare med bloggandet under hösten har jag bestämt mig för att lista alla ämnen jag velat skriva om de senaste veckorna så att jag får ut dem ur systemet. Några återkommer jag till, var så säker. Här är listan:

-Kina visar världen sitt bästa ansikte
Jag hoppas att sagan om den fula ankungen är sann så att den lilla flickan som sjöng under OS-invigningen men inte fick synas i bild för att hon var för ful får upprättelse någon gång i framtiden (hon kanske blir Kinas svar på Madonna eller nåt).

-Moderata kommunalrådet i Värmdö har skatteskulder
Läs, du kommer inte tro att det är sant!
Öppet brev från Lars Bryntesson som reaktion på artikeln.

-Fantastiska Phelps
Det finns inte så mycket mer att säga än att Michael Pehlps är oslagbar. För dig som inte har tävlingssimmat så kan jag tala om att det är mycket svårare än det ser ut.

-Kriget i Georgien
Fanns det en mening med att det bröt ut just under OS? Kalkylerade de med minimalt eller maximalt mediagenomslag?

-Storföretag skövlar Amazonas
Återigen skövlas regnskog i Amazonas för att storföretag vill hitta olja och gas. I denna omgång skövlas en yta stor som Storbrittanien. Bedrövligt! Intressant artikel om detta i Arbetarbladet 13 augusti (hittar ingen länk just nu).

-Lycka och nya torkarblad
Vi är ett helt gäng som älskar almanackor och till er har jag en fantastiskt nyhet: http://www.personligalmanacka.se/. Här designar du din egen almanacka. Jag har redan beställt en. Rosa! Det är lycka för mig :-) Ja just det, torkarbladen. Här om dagen åkte jag till Enköping. På väg dit bestämde jag mig för att byta torkarblad på bilen. Det blev så bra. Jag längtade efter regn hela vägen. Men oh så dyrt, 556 kronor för torkarblad!

-Korruption in på bara mattan
Fy skäms alla korrupta domare och idrottsmän! Jag blir förbannad bara jag tänker på det...

-FRA igen och igen och igen och...
Jag säger inte mer än så.

-Byggen i Värmdö
De senaste åren har byggnationer i Värmdö gått i tok skriver Annika. Då är hon snäll...

Det finns mycket mer att skriva men det får räcka för ikväll.

Inga kommentarer: