tisdag 18 november 2008

Heder åt Hans Wiklund och fy skäms Gry Forsell

Försöker som politisk nörd att bredda mig lite så att jag vet hur vanligt folk resonerar. Ett sätt är att kombinera P1-lyssnandet på morgonen med Äntligen morgon på Mix Megapol.

Äntligen morgon är ibland hysteriskt roligt och jag brukar förklara det som att de ägnar sig åt vuxen humor (de behöver inte nedlåta sig till kiss- och bajshumor).

På fredagar har de fredags-kocken. En kille som kommer grymt tidigt på morgonen och lagar mat. Äntligen morgon är inte något undantag i vårt annars så alkoholglorifierade samhälle utan här ger de vitt och brett vintips klockan sju på morgonen. Bara det kan få mig upprörd men i fredags var det något annat.

Mitt i programmet säger den annars så reko Gry Forsell till Hans Wiklund att han ska smaka på vinet. Wiklund säger att han inte ska det eftersom han kör bil och då svarar hon att ett glas gör ju inget. Jag hoppas verkligen att det var ett dåligt skämt som inte gick fram (Hans Wiklund tolkade det inte så). Hur kan det vara möjligt?
Bilden är lånad från Mix Megapols hemsida

Inga kommentarer: