fredag 22 juli 2011

"Den bästa träningen är den som blir av"

Citatet snubblade jag över för bara en tid sedan men jag måste säga att det är genialt. Om man inte oroar sig för hur träningen ska se ut nästa gång. Eller struntar i att lägga upp storstilade strategier för hösten eller våren.

Hur många gånger har jag inte tänkt följande på sommarsemestern: - I höst ska jag träna tre gånger i veckan hela hösten. Det slutar för det mesta i katastrof för min del. Ett måste-möte, jobb eller nåt annat viktigt kommer i vägen och vips är min strategi om tre gånger i veckan förstörd.

I stället för att berömma mig själv att jag klarat två gånger i veckan ser jag mig själv och min lysnade strategi som misslyckad och lägger ner hela projektet.

Inte en gång till
Men nu är det slut med det för jag lever efter det fantastiska citatet "Den bästa träningen är den som blir av". Inget mer dåligt samvete och brutna löften mot mig själv utan bara träning.


www.fotoakuten.se

Hittills har det blivit långpromenader i det svenska sommarlandskapet i raskt tempo varannan dag med min kära man. Vi pratar en hel del om samhällmodellen vilken båda våra jobb är en del av. Det är underbart att promenera och prata med sin älskade!

Vi får väl se hur det går. Det finns stor risk att jag till hösten skriver ett inlägg om att det där citatet bara funkar under semestern. Men då är det väl så då. För då har den bästa träningen varit den som blev av.

Inga kommentarer: