onsdag 27 juni 2007

Behöver funktionshindrade stå i toakön?

Igår fick jag en mycket syrlig kommentar, för att inte säga utskällning, av en man som antagligen såg sig som en världsförbättrare även om han lyckades göra både min och ett antal medmänniskors dag mycket sämre. Historien är den att jag var i Sickla köpcentrum för att hämta ett antal tröjor som jag beställt till jobbet. Innan jag åkte därifrån ställde jag mig i toakön och när det blev min tur erbjöd jag handikapptoan/skötrummet till en tjej med barnvagn som tackade nej. När jag kom ut därifrån stod det en arg man utanför som högt och ljudligt sa till sin fru som satt i rullstol

- Nu kan vi gå in på toaletten som är till för de som sitter i rullstol och inga andra!

Jag höll på att smälla av och sa något i stil med

- Behöver inte funktionshindrade stå i kö?

Nu har jag i ett och ett halvt dygn funderat på vad jag borde sagt och jag har några idéer men jag skulle gärna höra vad du tycker. Vad skulle du sagt?

Inga kommentarer: