tisdag 26 juni 2007

Trendspaning - grönt elände

Idag åt jag lunch på en bufférestaurang. Den är känd för att ha mycket bra mat och jag har ätit där några gånger tidigare och det är riktigt gott. Men idag hände det som händer på många ställen nu för tiden: det var persilja strödd över alla rätter!

Denna eländiga lilla gröna krydda som liksom borrar sig ner mellan kycklingbitar och paprika hur lätt som helst. Den är överallt. Det ser så tjusigt ut med lite grönt ovanpå. Men jag är ju hur allerigisk som helst! Det finns ingen möjlighet att jag kan äta utav den maten. Idag fanns det 5 rätter att välja mellan men det slutade ändå med att jag fick plocka till mig ris och sedan snällt gå ut i köket och fråga om de kunde tänka sig att steka en schnitzel utan persilja.

Jag röstar för att persiljan ska ligga i en skål brevid så att den som vill kan strö över lite på sin mat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har motsvarande problem med koriander. Men jag är inte allergisk, tycker bara att det är riktigt äckligt.

Så gärna skål bredvid för mej med!

Andrine Winther sa...

Jag har inte förstått varför jag är allergisk mot koriander också men när jag läste på visade det sig att koriander egentligen är ett annat ord för Kinesisk persilja. Tada!

Jag har dock samma problem som du med ingefära. Det tycker jag INTE om!