onsdag 3 september 2008

F

F kan stå för mycket. Förvirrande, förvånande, förskrämande, förbluffande... Det är också lägsta betyg i Björklunds Sverige.

Allt detta passar in på ärendet om stödenheten som vi hade på förskolenämnden för en vecka sedan. Frågan om stödenhetens framtid och innehåll är mycket viktig i första hand för de barn som är i behov av särskilt stöd men också för personalen som arbetar där. För oss socialdemokrater är det därför naturligt att det blir en högprioriterad fråga.

När vår förvåning lagt sig över att ärendet inte fans med på dagordningen i onsdags bad vi att få upp det som ett övrigt ärende.

Det var förbluffande svar vi fick från förvaltningen när det visade sig att den verklighetsbild som vi så tydligt fått från olika håll inte stämde överens med deras.

Än mer förvirrat blev det när vi fick svaret att denna så viktiga fråga inte ska komma upp för än på nästa nämnd som är, håll i er, den 15 oktober!

Jag blir förskrämd när jag upptäcker att Grundskolenämnden som har möte idag har ett ärende på sin dagordning som heter Stödenheten-nulägesanalys. Och jag blir dubbelt förskrämd när jag inser att detta dokument är daterat 25 augusti, det vill säga två dagar innan vårt möte i Förskolenämnden. Hur kan det komma sig att vi inte får vettiga svar på våra högst relevanta frågor?

Jag ger hela hanteringen ett F!

Inga kommentarer: