måndag 8 februari 2010

Inflytelserika Värmdöbloggar


Har inte hunnit skriva om politometerns lista över politiska bloggar tidigare men bättre sent än aldrig.
http://www.politometern.se/ är en sajt för dig som vill följa en fråga eller parti i den politiska debatten. Sajten listar den mest inflytelserika politiska bloggarna och jag har försökt att plocka ut de som skrive rom Värmdö (jag har bara orkat mig igenom de 1000 första bloggarna).

Trumvirvel...

Mårtenssonsmeningar (C) är den Värmdöblogg som ligger högst av alla. En hedrande 57:e plats (av 1437 bloggar). Stefan har själv skrivit om det här när det var en nyhet.
Annikastyckeri (S) ligger på en mycket bra 213:e plats. Hon ligger före kändisar som Stig-Björn Ljunggren och Gunnar Hökmark (och även moderaternas kampanjblogg), Cecilia Malmström, kommissionär (FP) samt Centerpartiets partisekreterare Anders Flanking.

Plats 246 innehas av Gullbergiana (S), 420 Fredrik Sneibjerg (FP), 434 Hans Lindqvist (C), 499 Värmdöcenterns blogg (C), 510 min egen blogg (S).

Alltså finns det 7 Värmdöbloggar på de 510 första platserna. Inte så illa.

2 kommentarer:

Aurora Gullberg sa...

Men jag hade ju knappt börjat blogga på min nya bloggadress när mätningen gjordes! Har väl startat intensivt, antar jag! :-)

Andrine Winther sa...

Det är för att du är så bra!