fredag 18 mars 2011

Klockrent om utförsäljningar av våra gemensamma tillgångar

"Jag säljer Regina Kevius badkar

Det kostar tre kronor. Inte så dyrt va? Kanske dags att slå till? Saken är att detta är inte mitt badkar. Det är Regina Kevius badkar.

Nu kanske någon tycker att vem är jag att lägga ut någon annans badkar på Blocket, borde jag inte fråga först? Och varför så billigt, förresten? Men då menar jag att jag bara svarar med samma mynt. Regina Kevius är nämligen moderat idrottsborgarråd i Stockholm och hon har bestämt sig för att sälja ut flera av stadens simhallar. Det vill säga: våra simhallar. Utan att vi blivit tillfrågade."

Citatet är från ett underbart blogginlägg av Kajsa Ekis Ekman i tidningen City. Läs hela inlägget här>>


Det illustrerar på ett tydligt sätt den utförsäljningshysteri som nu råder. Svenska folket är dock mycket skeptiska och riksdagen beslutade så sent som i onsdags att stoppa utförsäljningen av bolag som staten äger.

Inga kommentarer: