lördag 16 juni 2012

Jag har köpt ett år för själen


Äntligen har jag besökt Värmdös nyaste konst-tillskott, konsthallen Artipelag! Byggnaden i sig är ett konstverk som smälter in otroligt väl i naturen på Hålludden vilket varit grundaren Björn Jakobson vision.

Jag hade mycket höga förhoppningar på Artipelag eftersom jag som Kommunstyrelseledamot redan förra året fick möjlighet att få en guidad tur mitt i pågående byggnation. Det är härligt att se att idéer, drömmar och ambitioner verkligen kan förverkligas på ett så konkret sätt som det gjort här. Och i min kära hemkommun av alla ställen :-)


Du möts av konsten redan innan du gått in genom entrén, som exempelvis de här härliga benen.

Ett besök rekommenderar jag verkligen, det är en lisa för själen. Själv har jag unnat mig ett årskort så att jag kan njuta av alla kommande utställningar.

Naturligtvis finns Artipelag både på Facebook och Twitter.


Inga kommentarer: