lördag 13 april 2013

Engagemang, snö och hjärtlighet på IOGT-NTO Värmlands årsmöte

Idag är jag i Vitsand. Det ligger norr om Torsby, som i sin tur ligger 1 tim 30 min rakt norrut från Karlstad. Jag har förmånen att vara förbundets representant på här och det är jag mycket glad för. Här finns många kloka, duktiga och engagerade människor. Den här helgen är det superårsmöteshelg med inte mindre än 11 distriktsårsmöten runt om i landet!

Vi har bland annat grupparbetat kring kongressförslaget om nya grundsatser för hela IOGT-NTO-rörelsen. Lokalen fylldes av höga skratt och det var många bra diskussioner kring demokrati, solidaritet och nykterhet.

Monica Ståhl är distriktets energiknippe till ordförande och hon tillsammans med övriga järngänget i styrelsen (Elisabeth, Anna-Greta, Leif, Johnny, Liv och Inga-Britt), gör ett jättejobb. Värmland jobbar utifrån våra sex strategiska mål och har medvetet arbetat mycket bra inte minst med värvning genom exempelvis förebilden värvarteam och alkoholpolitik.

Jag fick hälsa från förbundsstyrelsen och hålla ett tal med fokus på alkoholpolitik, kongressen, värvning och medlemsengagemang. Utvecklingskonsulent Susanne Wiselgren peppade inför Kampanjen och en hel hög hälsningar framfördes från våra systerorganisationer och andra närstående organisationer.

Tusen tack för att jag fick komma och hälsa på er!

Inga kommentarer: