torsdag 18 april 2013

Möte med asylsökande Syrier




Igår var jag och socialdemokraternas migrationspolitiska talesperson Fredrik Lundh Sammeli hos Svensk-Syriska föreningen i Vällingby. Vi träffade asylsökande människor som flytt kriget i Syrien. Det är en helt förfärlig situation de befunnit, och befinner, sig i.



Asylrätten, flyktingmottagande och Dublinförordningen var några av de frågor som vi pratade om. Rätten till asyl är en central och självklar del i den socialdemokratiska politiken. Alla kommuners solidariska ansvar att ta emot människor som tvingats fly krig och förtryck likaså.

Jag lider verkligen med dessa människor som hals över huvud tvingats lämna hus och hem.

Samtidigt är jag tacksam att jag i mitt jobb får träffa så många intressanta människor.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: