torsdag 11 augusti 2011

På måndag drar det igång

Semestern går mot sitt slut och jag känner att kroppen till viss del men framförallt knoppen börjar varva upp. Jag följer nyhetsflödena mer intensivt och börjar svara på förfrågningar om seminarier och möten.

Ett bra drag jag har, inbillar jag mig i alla fall, är att jag gillar semester när det är semester och jobb när det är jobb. Ångest är inget för mig. Jag ser fram emot de sista dagarnas semester och ser fram emot att börja jobba på måndag.


Hösten kommer att bli spännande. Europas ekonomiska situation kommer troligtvis att bli huvudfokus i höst liksom i våras. Denna gång kryddat med långtidsbudgeten som inte lär bli lättare att få majoritet kring när det gungar i de flesta EU-länder.

Månader och kanske år av politiska viljor och en hel del käbbel ligg framför oss i den frågan men när det hårda racet tröskats igenom tror jag att vi (*) går stärkta ut på andra sidan. *Vi i någon slags Europeiska medborgare som vill skapa tillväxt som är värdeburen-mening.

Vart det hela landar återstår att se men spännande att jobba med ska det bli :-)

Inga kommentarer: