torsdag 5 april 2012

Livet med IPad

Är lycklig över att få möjlighet att ha alla dessa tusentals sidor handlingar i IPaden istället för att släpa runt på stora buntar som lätt skapar mer oordning än något annat. Kommunens ambition att digitalisera känns helt rätt. Det sparar porto, papper, personalresurser, förenklar för oss politiker och ger förhoppningsvis bättre beslut för Värmdö i slutändan.

Hittills har jag lagt all energi på att läsa handlingar och lära mig alla funktioner för att hantera våra (S)-förslag, justering, notera diskussioner och annat som är bra att kunna.

Amerika mitt i världen
Nu när påskhelgen och lugnet infinner sig så har jag bestämt mig för att utforska IBooks. Jag började med att ladda ner en gratisbok för att nosa lite på känslan i att läsa skönlitteratur på paddan. Min första nedladdning blev Gunnar Myrdals bok Amerika mitt i världen från 1943, Stockholms Statsbibliotek.

Hittills är jag mycket nöjd. Det är god läsbarhet och enkelt att hantera. Och så praktiskt på bussen!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: