tisdag 24 september 2013

Like old times




Ikväll har jag hälsat på fina Irma och Jessica som båda jobbar på IOGT-NTO:s och UNF:s kontor i Bryssel. Känslan av att kliva över den där tröskeln där jag tillbringat så mycket tid genom åren är fortfarande helt fantastisk.

Vi gör stor skillnad genom vår närvaro i Bryssel. Mycket av alkoholpolitiken formas, påverkas eller beslutas i EU därför behövs vi med vår kunskap, erfarenhet och perspektiv.

Många områden är viktiga som exempelvis minimiskatter på alkohol, införselkvoter, alkoholreklam, EU:s alkoholstrategi, folkhälsoperspektiv i kontrast till den inre marknaden i allmänhet och en restriktiv alkoholpolitik i synnerhet.



Här är jag på väg in på kontoret (hoppas det är okej att låna bilden Jessica). Mycket har förändrats till det bättre genom åren men ändå kändes det en hel del som på den gamla goda tiden. Jag är så gammal att jag kunde berätta små anekdoter från hur vi gjorde förr :-)

Jag fortsatt mycket angelägen om vår närvaro i Bryssel och med hela gänget i Bryssel-maskineriet känner jag mig mycket trygg.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: